
THE ULTIMATE IN PROTECTION & PERFORMANCE
PROLONG V OTÁZKÁCH A ODPOVĚDÍCH
Proč bych měl vůbec o použití Prolong Engine Treatment uvažovat?
Protože vaše vozidlo představuje investici a dává smysl o svou investici pečovat a chránit ji co nejlépe. Prolong Engine Treatment významně sníží tření a tím i teplotu a opotřebení motoru.
—————
Co je na Prolong Engine Treatment tak odlišného proti jiným přípravkům?
Jednoznačně AFMT™ (Anti-Friction Metal Treatment), tedy speciální mazací prostředek pro extrémní tlaky a teploty, který ale neobsahuje žádné pevné částice, žádný PTFE, grafit, molybdendisulfid, zinek, měď atd. atd.
—————
Jaký je tedy rozdíl mezi „běžným aditivem do oleje“ a Prolong Engine Treatment?
Náš výrobek vlastně nemodifikuje vlastnosti mazacího oleje, nýbrž přímo kovových povrchů třecích dvojic. Jeho molekuly se na ně naváží mimořádně silnou chemickou vazbou, a vytvoří tak ochrannou vrstvu, která brání přímému styku kovu s kovem.
—————
Mohu použít Prolong Engine Treatment s každým motorem?
Ano, lze ho bezpečně a efektivně použít v motorech nových i použitých, zážehových i vznětových. Nezanechává žádné nespalitelné zbytky (popeloviny) a je vhodný všude, kde je kvalitní mazání a omezení vzniku karbonových úsad kritickým faktorem.
—————
Záleží na druhu oleje, který používám?
Prolong Engine Treatment je kompatibilní se všemi přírodními i syntetickými mazacími oleji.
—————
Obsahuje vaše přísada nějaké pevné látky?
Ne, nic takového, žádný PTFE (Teflon®), grafit, molybdendisulfid ("molyku") ani nic jiného, co by mohlo usazením na nevhodném místě způsobit nějakou škodu.
—————
Co je to „Booster“?
Jednoduše menší balení, které použijete na doplnění při výměně oleje. Část Prolong Engine Treatment totiž zůstane navázaná na kovové povrchy a část vypustíte se starým olejem. Booster udrží úroveň ochrany stejnou i po výměně a vy něco ušetříte.
—————
Jak často bych měl Prolong Engine Treatment používat?
První dávku o 10% objemu olejové náplně můžete do motoru nalít kdykoli. Doporučujeme dolít Booster anebo 5% objemu olejové náplně při každé výměně oleje anebo po ujetí 10 000km anebo po uplynutí 6 měsíců.
—————
Může se Prolong Engine Treatment používat v motocyklech?
Ano, pokud máte suchou spojku, aplikujte běžných 10%, pokud mokrou anebo je náplň motoru a převodovky společná, zůstaňte jen na 5% objemu olejové náplně.
—————
Může se Prolong Engine Treatment využít i v dvoutaktních motorech?
Ano, smíchejte ho předem s doporučeným olejem pro mazání dvoutaktních motorů, opět v 10% koncentraci a tuto směs pak smíchejte s palivem v obvyklém poměru anebo ji nalejte do olejové nádrže, má-li váš motor nezávislé dávkování mazacího oleje čerpadlem.
—————
Proč bych vůbec měl o použití Prolong Transmission Treatment uvažovat?
Problémy automatických, ale i manuálních převodovek, patří mezi jedny z nejdražších oprav motorových vozidel. Proto i v nich pomáhá AFMT™ odstraňovat příčinu většiny problémů, tedy tření kovových dílů a jejich následné přehřívání a opotřebení. Pomocí velmi silné chemické vazby se na kovovém povrchu vytvoří mikroskopická ochranná vrstvička s mimořádně dobrými mazacími vlastnostmi, proto se pohyblivé díly přestanou nadměrně opotřebovávat a chod převodů i řazení bude doslova hladký.
—————
Nebude Prolong Transmission Treatment poškozovat některé těsnicí prvky v automatických převodovkách?
Ne, jeho použití v automatických převodovkách je zcela bezpečné.
—————
Nebude mi s Prolong Transmission Treatment klouzat spojka?
Ne, speciální složení zaručuje, že všechny spojky, pásové brzdy apod. zařízení v automatických převodovkách budou fungovat normálně. Dokonce se může funkce i zlepšit, protože dojde k očištění povrchu od starších nánosů.
—————
Jak se Prolong Transmission Treatment snáší s různými náplněmi převodovek?
Perfektně, můžete ho použít se všemi standardními i syntetickými kapalinami a oleji.
—————
Jak často mám Prolong Transmission Treatment používat?
Poprvé kdykoli, nejpraktičtější je ovšem využít pravidelné výměny. Až do další výměny není třeba nic doplňovat.
—————
Nemůže dojít přidáním aditiva k přeplnění převodovky?
Pokud přidáváte Prolong Transmission Treatment do manuální převodovky, odeberte z ní nejprve stejné množství oleje (při výměně rovnou použijte menší množství). Do automatické převodovky můžete nalít Prolong Transmission Treatment přímo, přeplnění nehrozí.
—————
Co je na Prolong SPL100 tak dobrého nebo aspoň jiného?
Především na rozdíl od některých notoricky známých sprejů opravdu maže a to díky AFMT™ způsobem, jaký nemá obdobu. Navíc také výborně proniká do spár, zarezlých spojů a uvolňuje je, současně odpuzuje vlhkost a chrání povrch.
—————
Co je na Prolong EP-2 Multipurpose Grease tak dobrého nebo aspoň jiného?
Zelená barva.
—————
Já to zkusím znovu, asi těch otázek už bylo nějak moc nebo co – proč bych měl používat právě EP-2?
Protože je mimořádně stabilní za všech podmínek, dokonce i ve slané mlze, pod vysokým tlakem, v širokém rozsahu teplot. Má proto vynikající životnost a díky vysoké přilnavosti jí spotřebujete mnohem méně, než ostatních a mazání a ochranu přitom poskytne lepší.
PALIVOVÉ PRODUKTY PROLONG
Proč by se měl Prolong Fuel System Cleaner a Fuel Injector Cleaner používat?
Protože se postupem času v palivovém systému vytvářejí usazeniny a kaly, případně dokonce tvrdé karbonové vrstvy, které snižují výkon, zvětšují spotřebu a mohou způsobit i úplné zastavení motoru. Naše přípravky je nejen odstraňují, ale i aktivně brání jejich dalšímu vzniku a to od nádrže až po trysky karburátorů a vstřikovací ventily. Mírně přitom celou palivovou soustavu promazávají a udržují v dobrém stavu těsnění a membrány, včetně palivových čerpadel.
—————
Jak často by se měla tato aditiva používat?
Prolong Fuel System Cleaner každých 5 000 km, Prolong Injector Cleaner jakmile zaznamenáte vynechávání zážehů, poruchy zapalovacích svíček, potíže při startování anebo zhoršení spotřeby.
—————
Jakou roli hraje druh paliva, které používám?
Kromě rozdělení na naftu a benzin vůbec žádnou.
—————
K čemu je dobrý Prolong Octane Boost?
Zvyšuje oktanové číslo benzínu, což se může hodit v případě, že neseženete vhodné palivo u pumpy anebo potřebujete zvýšení jen dočasně, například při jízdě s přívěsem v hornatém terénu, protože v takovém případě oktanové nároky motoru stoupají nad obvyklou mez a hrozí jeho vážné poškození, když ho necháte „klepat“.
DALŠÍ PRODUKTY
Co vlastně je Prolong Waterless Wash & Shine zač?
Revoluce v péči o karoserii vašeho vozidla, naprosto nová metoda, která se úplně obejde bez použití vody a v jednom jednoduchém kroku ji očistí i nakonzervuje. Při klasickém mytí potřebujete hadice, kbelíky, houby, dokonce i jelenici a neustále opakujete totéž – namočit, umýt, opět namočit, usušit, nanést leštěnku, vyleštit. S Prolong Waterless Wash & Shine pouze jednou aplikujete na zašpiněný povrch malé množství přípravku a to přímo z jeho půllitrového balení s mechanickým postřikovačem a utřete do sucha. Detergenty okamžitě proniknou vrstvou špíny a uvolní ji od podkladu, další složky ji obalí kluznou vrstvou, která zabrání, aby došlo k poškrábání laku. Jediné, co na karoserii zůstane, je ochranná vosková vrstvička, kterou lze i rozleštit.
—————
Nepoškrábe mi to lak?
Absolutně ne. Pokud myjete auto klasickým způsobem, je mezi povrchem laku a houbou kromě čisticího prostředku už jen voda. Všechna smývaná špína tak má možnost lak poškozovat. Speciální mazací a separační složky ve Prolong Waterless Wash & Shine byly intenzívně testovány v laboratoři i v praktickém provozu a prokázaly schopnost úplně volná zrna nečistot obalit a tím znemožnit jejich přímý kontakt s lakem. K setření přípravku i s uvolněnou špínou doporučujeme používat froté a podobné materiály, kvůli jejich velké absorpční kapacitě.
—————
Mohu přípravek použít i na velmi zašpiněnou karoserii?
Zázraky nekonáme, takže na opravdu silné a přischlé bláto použijte nejprve tu neoblíbenou hadici s vodou, pokračovat už můžete s Prolong Waterless Wash & Shine. Náš přípravek je určený na mírně až středně znečištěné povrchy.
—————
Na které díly a povrchy můžu Prolong Waterless Wash & Shine používat?
Na všechny venkovní části vozu s výjimkou pneumatik. Tedy přípravek doporučujeme a je vhodný pro lak, chrom, plasty, lakované plasty, ráfky kol, světlomety, dokonce i sklo. Nedoporučujeme ho na textil a koženku.
—————
Jak často bych měl Prolong Waterless Wash & Shine používat?
Jak často budete chtít, můžete i denně, protože přípravek za sebou nezanechává žádná rezidua, která by mohla časem dělat problémy.
—————
Na kolik aut mi může jedno půllitrové balení vystačit?
To záleží hlavně na jejich znečištění, při každém použití můžete spotřebovat jiné množství. Pokud budou ta auta průměrně velká a mírně až středně znečištěná, tak by jich mohlo být až pět.
—————
Na jakých typech aut lze Prolong Waterless Wash & Shine používat?
Není žádné omezení, přípravek je bezpečný pro všechny druhy laků a tedy i pro všechny automobily.
—————
Mohu přípravek používat i jinde?
Jistě, funguje výborně na téměř každém povrchu, ať je to laminátová loď nebo zahradní nábytek, motocykly, vodní a sněžné skútry, vyzkoušejte si to.
—————
Poradí si Prolong Waterless Wash & Shine s ptačími výkaly, lepkavými kapkami z rašících nebo kvetoucích stromů a podobným organickým znečištěním?
Ano, jeho citrusový základ je zvolen právě pro schopnost odstraňovat nejen tyto skvrny, ale také dehet a asfalt, o které není v létě na silnici nouze a se kterými mají běžné mycí procedury velké problémy.
—————
Mohu čištění provádět na plném slunci?
Ano, ve stínu ale budete mít víc času, protože nebude po nastříkání na karoserii tak rychle vysychat. Rozhodnutí je ale jen na vás.
—————
Kolik kusů froté budu na jedno auto potřebovat?
Nejlépe je používat dva, prvním přípravek po ploše roznést a stáhnout i s uvolněnou nečistotou, druhým dočistit a vytřít do sucha. Na silně zašpiněné vozy jich můžete vystřídat i víc a samozřejmě využívejte obě strany.
—————
Musím skutečně používat froté?
Ne, ale je to velmi efektivní, protože má vysokou schopnost absorpce nejen kapalin, ale i setřených nečistot, bez ní budete muset mít připraveno víc kusů osušek.
—————
Jak si Prolong Waterless Wash & Shine vede v porovnání s „wash & wax“ přípravky?
Tyto přípravky nejsou ve skutečnosti příliš účinné, protože mýt a voskovat současně dost dobře nejde, jakmile umytý povrch oplachujete vodou, smyjete současně i velkou část vosku, který se neměl šanci usadit. U postupu, který nic vodou neoplachuje, ochranný film na karoserii zůstane od začátku do konce a vydrží až do příštího ošetření, protože ho voda nerozpouští.
—————
Jak dopadne porovnání s jinými bezvodými prostředky?
Prolong Waterless Wash & Shine především neobsahuje žádné hořlaviny, je dokonce prakticky nejedovatý, nepůsobí nepříznivě ani na pokožku a má lehkou citrusovou vůni – protože je na látkách získaných z citrusů založený. Práce s ním je mimořádně snadná a bezpečná, skoro se nabízí slovo příjemná. Nemusíte ho nijak protřepávat, nanášet jen ve stínu a poradí si i se silným organickým znečištěním, včetně asfaltu a pozůstatků hmyzu.
NEPŘÍJEMNÉ OTÁZKY
Může používání výrobků Prolong ohrozit záruku na vozidlo, danou jeho výrobcem?
Ne, výrobce vozidla může mazací prostředky specifikovat pouze podle jejich mezinárodně uznávané klasifikace a určit servisní lhůty a procedury. Protože aditiva Prolong na nich nic nemění a my podporujeme striktní dodržování všech doporučení výrobce, není žádný důvod k odmítnutí záruky. Výrobci vozidel nesmí vázat jejich provoz ani svou záruku na nákup žádné konkrétní značky mazacího prostředku.
—————
Skutečně obsahuje Prolong Engine Treatment chlor, tak jako třeba Savo a jiné sanitární čisticí prostředky?
Ne, i když to je populární metoda, jak před laiky diskreditovat velmi účinná EP maziva založená na chlorovaných uhlovodících, tak skutečnost je podstatně jiná. V dezinfekčních, čistících a bělících prostředcích se při jejich použití chlor uvolňuje, protože je to žádoucí. Naopak v mazivech je chemická stabilita za všech okolností, tedy i za vysokých teplot a v přítomnosti vody, jedním z nejdůležitějších parametrů a naše speciální výrobní postupy nám přinesly takové výsledky, že v testech nezávislých laboratoří dostáváme nejvyšší možná hodnocení i v kategorii vzniku koroze ve styku s kovy. Bez přehánění se dá řici, že právě vyřešení tohoto problému je základem, na kterém celý Prolong stojí – u nás máte současně nejlepší z obou světů, mazání i ochrany proti korozi.
—————
Byl Prolong skutečně žalován anebo pokutován FTC (Federal Trade Commision – vládní agentura pro ochranu spotřebitele)?
Ne, skutečnost je taková, že FTC velmi pečlivě prozkoumala všechny testy, na kterých jsou založeny naše informace zákazníkům, s tímto výsledkem:
1)Prolong nebyl z ničeho obviněn
2)Prolong nikdy nedostal od FTC žádnou pokutu
3)Prolong nedával o svých výrobcích falešné informace
4)Žádný zaměstnanec Prolongu neporušil žádný předpis FTC
My dobře chápeme, jak důležitou roli FTC v ochraně spotřebitele hraje a rozumíme důvodům, které vedou k pečlivému zkoumání všech výrobků v oblasti aditiv. Výsledkem této aktivity může být i posílení věrohodnosti firem i výrobků a lepší informovanost zákazníků. Abychom vyhověli požadavku FTC, jehož pracovníci věnovali přezkoumání všech našich informací o výrobcích opravdu hodně svého vzácného času, uzavřeli jsme s FTC dohodu, že budeme trvale dbát na to, aby všechna naše tvrzení byla vědecky prokazatelná. To se stalo v roce 1999 a od té doby proběhlo opravdu hodně let spolupráce.
Jsme na tento výsledek hrdí a naše zkušenost s FTC je značně odlišná od mnoha našich konkurentů.
Zde je několik případů:
1978 STP Oil Treatment..............................pokuta 500 000 USD od FTC
1995 STP Engine Treatment........................pokuta 888 000 USD od FTC
1997 Slick 50 Engine Treatment...................pokuta 10 000 000 USD od FTC
1999 Motor Up Engine Treatment..................pokuta 100 000 USD od FTC
2000 DuraLube...........................................pokuta 2 000 000 USD od FTC
2003 zMax Power System............................pokuta 1 000 000 USD od FTC
—————
Opravdu jezdí vozidla ve vašich reklamách bez olejové náplně a vy to doporučujete?
Prolong nikdy nebude nikomu doporučovat nic jiného, než aby pečlivě dodržoval pokyny výrobce ohledně množství, kvality a servisních intervalů olejové náplně. Naše výrobky používají běžný olej k tomu, aby se dostaly na všechna místa, kde je mazání potřeba. Srdečně každému přejeme, aby se nikdy nedostal do situace, kdy bude muset čelit náhlé ztrátě oleje nebo jiné poruše mazání, ale holá pravda je taková, že jsme skutečně po ošetření přípravkem Prolong Engine Treatment testovali a předváděli pro reklamní účely řadu vozidel, ze kterých byl olej úmyslně vypuštěn, protože to velmi dramaticky demonstruje ochrannou funkci našich výrobků za tak extrémních podmínek. Situace a výsledky ve všech našich reklamních show jsou skutečné, nikdy nejde jen o nějaké kamerové triky. Nechceme, aby naši zákazníci také zkoušeli napodobovat, co my děláme jen pro připoutání pozornosti. Víme ale velmi dobře, že používání Prolong Engine Treatment už mnoha lidem zachránilo jejich zařízení a ušetřilo peníze například při ztrátách olejové nebo chladicí kapaliny, protože se s námi o tuto svoji zkušenost rozdělili.